donderdag 16 november 2017

Voor offreren, visiteren en accrediteren naar Stenden Emmen

Donderdag 16 november 2017 
Kleimaskers van OLB-studenten van Stenden Hogeschool in Emmen












TI
Door langzaam verdwijnend duister en mist rijd ik vanmorgen vroeg naar Stenden Hogeschool in Emmen, voor een werkdag die in het teken staat van offreren, visiteren en accrediteren van onze opleidingen, die Stenden onder andere in het Drentse Emmen nabij de Nederlands-Duitse landsgrens aanbiedt.
Samen met de Stenden-afdeling Inkoop ga ik eerst in gesprek met de directeur van een onderwijsevaluatiebureau over elkaars inkoopvoorwaarden en algemene leveringsvoorwaarden.
Daarop vindt een offertegesprek plaats over een pas opgestart visitatietraject, met het management van de HBO-Bachelor-opleiding Technische Informatica (TI), en aansluitend voer ik met dat opleidingsmanagement ook nog het maandelijkse Voortgangsconsult, waarin we de de voortgang op het accreditatieproject bespreken, in de aanloop naar de opleidingsvisitatie van mei 2018.

ITEps en ITEss
Tenslotte stel ik mij nog op de hoogte van de voortgang op het accreditatieproject van de beoogde nieuwe HBO-Bachelor-opleiding International Teacher Education for secondary schools (ITEss), die al in een vergevorderd projectstadium is, in opvolging van onze inmiddels geaccrediteerde en populaire HBO-Bachelor-opleiding International Teacher Education for primary schools (ITEps), die we reeds aanbieden in onze Stenden Hogeschoolvestiging te Meppel.
In de gemeenschapsruimte van de Opleiding tot leraar Basisonderwijs van Stenden Emmen valt mij de presentatie op van studentenwerk, bestaande uit enkele tientallen kleimaskers in allerlei maten, vormen en kleuren, het mooie resultaat van creatief studentenwerk.

Geen opmerkingen: