maandag 26 oktober 2015

Aukje Bootsma-de Groot exposeert in De Hege Stins

Maandag 26 oktober 2015 
Schilderij van Aukje Bootsma in De Hege Stins













Doorlopende wisselexpositie
In het kerkelijk centrum 'De Hege Stins' van de Protestantse Gemeente van Stiens wordt doorlopend kunst geëxposeerd in wisselexposities. De organisatie van deze tentoonstellingen is in handen van de Interieurcommissie van de Protestantse Gemeente van Stiens.

Duo-expositie
Op dit moment hangt in de ontvangsthal van De Hege Stins een duo-expositie van de twee zussen Aukje Bootsma-de Groot uit Makkum en Janny de Witte-de Groot uit Stiens.
Aukje Bootsma stelt zich als volgt voor: "Ik ben in 2004 begonnen met schilderen uit nieuwsgierigheid wat mijn 'kwaliteiten' op dit gebied zouden zijn. Ik heb les genomen bij Antje van der Werff in Wons. Sinds een paar jaar schilder ik met een groepje dames in Makkum. Meestal schilder ik met olieverf en een enkele keer met acryl. Mijn onderwerpen zijn divers. Ik word door een afbeelding geraakt en probeer het na te schilderen."

Geen opmerkingen: