dinsdag 17 december 2013

Winter in het Stiltecentrum

Maandag 16 december 2013
Kristallen op sneeuwwit & ijsblauw

Op zoek naar het Kerstfeest
Op mijn zoektocht naar tekenen van het Kerstfeest in Stenden Hogeschool wandel ik vanuit het bestuursgebouw 'De Haak' naar het Stiltecentrum, in het Ontmoetingscentrum van Stenden Leeuwarden.
Zal ik nog ergens - bijvoorbeeld in deze stiltekapel - iets van Waarde vinden, zoals ook de 'Herders uit het veld' en de 'Wijzen uit het oosten' in het begin van onze jaartelling een Baby zouden vinden, die eeuwen later - tot op de dag van vandaag - nog steeds van grote waarde is voor wie dat Kind zoekt en vindt?

Zoektocht tussen Sint en Kind
Op mijn zoektocht passeerde ik vorige week - in de periode tussen Sint en Kind - eerst het snoepgoedhuisje Cuore in de Canteen, en iets verderop in de ontvangsthal aan de Rengerslaanzijde de herten in een winterdisplay.

Winterse beelden
Aangekomen in het Stiltecentrum zie ik witte en blauwe kleden over en achter het altaar; het donkerblauwe kleed bedrukt met gouden sterren.
Opvallend zijn de hangende sneeuw- en ijskristallen, die in combinatie met de sneeuwwitte en ijsblauwe doeken een stijlvol winterbeeld verbeelden.

Geen opmerkingen: