maandag 29 oktober 2012

Zaterdag 20 oktober 2012
Aankomst op het vliegveld van Santiago de Compostela

Klaar voor de start
Vanmiddag vlak vóór 14.00 uur vertrekken we met de auto naar Schiphol. Ons staat een elf uren durende reis te wachten, die Durkje en mij weer terug moet brengen naar de camino, het Spaanse pelgrimspad, waar we op zondag 19 augustus 2012 tot nader order onze laatste kilometer wandelden. Vanuit Stiens reizen we vanmiddag en vanavond naar het Spaanse O Pedrouzo, één van de dorpen waar de camino doorheen loopt, op 22 wandelkilometers afstand van Santiago de Compostela.

Vluchten
Om 19.20 uur vertrekt ons vliegtuig van Iberia vanaf Schiphol naar Madrid, waar we om 21.50 uur arriveren. Zodra we het vliegtuig in Madrid verlaten, moeten we direct door naar de gate voor de volgende vlucht. Op het moment dat we bij de gate aankomen, begint het inchecken voor onze volgende vlucht. Om 22.45 uur vertrekt ons vliegtuig van Air Nostrum vanaf Madrid naar Santiago de Compostela, waar we om 23.45 uur arriveren.

Santiago Airport
Als we het vliegtuig hebben verlaten en op het vliegveld van Santiago de Compostela bij de bagageband arriveren, draait de transportband inmiddels, met daarop ook onze beide rugzakken. We kunnen derhalve direct door de aankomsthal van het vliegveld naar de taxistandplaats, waar een aantal taxi’s klaar staat om de gearriveerde vliegtuigpassagiers in het middernachtelijk uur naar hun bestemming te brengen.

O Pedrouzo
Met de taxi rijden we naar Hostal Platas in O Pedrouzo, waar we rond half één ’s nachts arriveren. De nachtportier ontvangt ons vriendelijk en zorgt ervoor dat we snel intrek kunnen nemen in onze hotelkamer. De reis is voorspoedig verlopen, met als resultaat dat we ongeveer een half uur eerden dan gepland zijn aangekomen in de gereserveerde hotelkamer.

Nachtrust
Omdat we morgen slechts enkele kilometers willen gaan lopen op de camino, zetten we de wekker niet. Morgenochtend zien we wel hoe laat we wakker worden en hoeveel tijd we dan nodig hebben om op pad te gaan. Morgen zetten we onze pelgrimage voort, met als doel om onze pelgrimage op de camino gedurende de komende week te voltooien.