donderdag 9 december 2010

Einde werkbezoek Stenden University Qatar

Donderdag 9 december 2010

Het werkbezoek aan Stenden University Qatar is achter de rug. Tijd om weer terug naar Nederland. Vanmorgen gaat de wekker even na 5.00 uur (ofwel 3.00 uur Nederlandse tijd). Opstaan en ontbijt in het hotel om 6.00 uur. Om 7.00 uur staan we als Stenden-collega's klaar voor de taxi, waarmee we naar het vliegveld van Doha vertrekken. Om 8.45 uur vertrekt ons vliegtuig vanuit een warm Doha voor ons eerste deel van de terugreis, op weg naar een winters München. We arriveren hier in het winterse zuiden van Duitsland rond 13.15 uur.

Vlak voor 15.00 uur vertrekt onze tweede vlucht: van München naar Schiphol. Na een voorspoedige reis zonder vertraging arriveren we om 16.30 uur op Schiphol Airport. In twee deelgroepen gaan we met verschillend vervoer weer terug naar huis. Om 19.30 uur arriveer ik in Stiens na een reis van ruim 14 uren. Nog voordat we de Afsluitdijk bereikten, kwamen we onderweg terecht in winterse buiten; zo geheel anders dan het hoogzomerse weerbeeld waarin we de afgelopen dagen verbleven. We kijken terug op een geslaagd werkbezoek, waarbij de ontmoetingen met onze Qatarese studenten en collega's in Doha ook bijzonder aangenaam en doeltreffend waren.