woensdag 24 november 2010

Creatieve Therapie in vragen & beelden

Woensdag 24 november 2010

De eerstejaars studenten van de opleiding Creatieve Therapie (CT) van Stenden hogeschool te Leeuwarden hebben een spannende ontdekkingsreis gemaakt door de beginselen van de creatieve therapie. In dit cohort zijn studenten "gek geworden" van klein en/of "verliefd geworden" op pastelkrijt. De CT-studenten hebben met veel verschillende materialen gewerkt, zoals: klei, hout en was. Ook hebben deze eerstejaars geƫxperimenteerd met objecten, zoals objecten van verschillende grootte, naaktmodellen en beelden die ze in hun geheugen hebben opgeslagen.

Tijdens deze educatieve ontdekkingstocht speelde in het achterhoofd steeds de vraag: Kan ik - kijkend naar wat ik heb gemaakt - misschien iets afleiden over mijzelf als mens?

Andere vragen die deze startende studenten Creatieve Therapie kregen voorgelegd, waren:
- Hoe kan ik uitbeelden wat ik zie?
- Wat zie ik eigenlijk?
- Welke gevoelens komen daarbij bij mij boven?
- Kan ik daardoor "jou" als mens zien?

Een aantal werkstukken die het resultaat vormen van bovenstaande moduulperiode van de hier boven bedoelde studenten kunnen we momenteel bezichtigen in de CT-vitrine langs de Kennisboulevard van Stenden hogeschool aan de Rengerslaan te Leeuwarden. De werkstukken geven je visuele antwoorden op een aantal van bovenstaande werkvragen.

Geen opmerkingen: